E-DÖNÜŞÜM, 3 MİLYON KİŞİYİ VE KURUMU ETKİLEYECEK

0

E-dönüşüm, kurumlar için lüks olmaktan çıkıp bir zorunluluk haline geldi. Yüksek ciroya sahip kurumların da e-fatura, e-arşiv, e-defter gibi mevzuatlara dâhil olmasıyla birlikte, TNB KEP gibi hizmet sağlayıcıların sunduğu katma değerli çözümler ön plana çıktı. Konuyla ilgili açıklama yapan TNB KEP Genel Müdürü Duygu Yantaç, “2016 yılı ile birlikte artış gösteren KEP abone sayısı ile beraber e-dönüşümün etkilediği kişi ve kurum sayısı 3 milyonu aşacak” dedi.

Teknolojinin gelişmesi ve elektronik dönüşüm, ekonominin gelişimine destek oluyor. 2014 yılının başından itibaren kullanımı zorunlu hâle gelen, 10 milyon TL ve üzeri ciroya sahip mükelleflerin e-dönüşüm anlamında önemli paya sahip e-fatura ve e-defter uygulamalarına geçişi TNB KEP gibi hizmetleri sağlayıcı kurumların da pazarını bir anda genişletti.

E-dönüşüm sürecinin ilki, e-fatura sisteminin hayatımıza girmesiyle birlikte başladı. Elektronik fatura sistemi hâlihazırda kullanılan kâğıt fatura yönteminin dijital ortama aktarılmasıyla sağlanmış oldu. Fatura sürecinin elektronik ortama aktarılmasını sağlayan e-fatura uygulamaları ile firmalar saniyeler içerisinde fatura alıp gönderebiliyor. Yeni uygulama ile birlikte baskı, postalama, fiziki arşiv gibi konularda firmalar yüzde 70’i aşan tasarruflar sağlıyor. Fatura kaybının önüne geçilirken onay, itiraz ve mutabakat aşamalarını da içeren tüm süreçler KEP ile yasal olarak geçerli, hızlı ve düşük maliyetli olarak tamamlanabiliyor.

E-defter ve e-fatura işlemlerinde şahıs firmaları tüm defter ve fatura işlemlerini e-imza ile yapabiliyor. Bu kapsamda uygulamaları kullanan mükellefler kolaylıkla sahip olabilecekleri e-imzaları ile güvenli bir şekilde işlemlerini gerçekleştiriyor. Sisteme dâhil olan şahıs firmalarının artışı e-imza kullanımının yaygınlaşmasında önemli rol oynuyor.

E-arşiv fatura uygulamaları, e-fatura kullanıcısı olmayan firma ya da şahıslara elektronik ortamda fatura düzenleme imkânı sunuyor. Bu sayede firmalar kâğıt fatura maliyetlerine ve yönetim zorluklarına katlanmadan tüm süreçlerini dijital ortamdan kolay ve güvenli olarak yönetebiliyorlar. Garanti belgesi olarak da kullanılabilen faturalar, KEP üzerinden e-arşiv fatura olarak gönderilmek suretiyle kayıt altına alınarak güvenli bir şekilde alıcıya ulaştırılabiliyor. İadeli taahhütlü postanın elektronik hali olarak da ifade edilebilen KEP ile e-arşiv fatura uygulamaları ile mutabakattan itiraza birçok fatura sürecinde yer alarak yasal, geçerli, kayıtlı ulaşım teyitli gönderimler sağlanıyor.

KEP abone sayısı 200 bine ulaşacak

Sektörünün önde gelen kurumlarından TNB KEP’in Genel Müdürü Duygu Yantaç, 2016 yılı bazında sektördeki gelişmeleri şöyle değerlendiriyor: “İş dünyasına kolaylık ve hız kazandıran e-dönüşüm süreçleri; yeni yasal düzenlemeler ve teknolojik gelişmelerle birlikte güvenli iletişim hizmeti olarak hızla yaygınlaşıyor. Birçok devlet kurumunun Elektronik Tebligat Yönetmeliği kapsamında başlattığı resmi yazışma ve e-tebligat gönderimleri yılsonuna kadar artarak devam edecek. Kamudan gelecek geri bildirimlerle birlikte kurumlar ve bireyler de hızlı, güvenli, yasal geçerli ve düşük maliyetli iletim yöntemi KEP’in kolaylığını fark edip birçok alanda şimdiden kullanmaya başladılar.”

Giderek yaygınlaşan dijital çözümlerin ekonomiye çok ciddi katkılar sağladığını belirten Yantaç, “2015 yılı içerisinde kullanımı yüzde 100 artış gösteren KEP’in yılsonunda abone sayısının 200 bini geçmesini bekliyoruz. E-imza sayısı 2,5 milyonu, e-fatura, e-arşiv ve e-defter kullanıcı sayısı 100 bini ve e-fatura sayısı 500 milyonu aşacaktır. Gerçekleşmesini beklediğimiz e-dönüşümün KEP’ten e-imza’ya, e-fatura’ya kadar birçok alanda yaygınlaşması, kullanımının 3 milyonun üzerinde kişiyi ve kurumu etkileyeceğini düşünüyoruz” dedi.

E-imza ve KEP, kurumlara yüzde 90 tasarruf sağlıyor

Yeni uygulamaların kullanımının hem kurumlara hem de bireylere birçok avantaj sağladığını belirten Yantaç, “Elektronik haberleşmenin iş hayatının vazgeçilmezi olduğu günümüz koşullarında e-dönüşüm ile klasik iş yapış şekillerini değiştiren kurumlar, iş süreçlerinde hız ve verimlilik yakalarken; aynı zamanda iş gücü kullanımı ve maliyetleri de önemli oranda aşağıya çekiyor. Kamu, bankacılık, finans, sigorta ve birçok farklı sektörde yoğun kullanılan KEP ve e-imza uygulamaları; kurumlara bu alanlarda yüzde 90’a varan oranda tasarruf imkânı sağlıyor.”

Kurumların yanı sıra bireylerin de KEP sisteminden faydalanabildiğini söyleyen Duygu Yantaç “Yurt dışına sık seyahat eden ve yoğun çalışan bireyler; bankacılık, sigorta işlemleri, hizmet aldıkları firmalara yapacakları bildirimler gibi güvenlik nedeniyle şahsi başvuru ve kimlik beyanı gerektiren işlemler gibi sayısız alanda; fiziki olarak engelli vatandaşlarımız kamu ve özel kurum başvuruları gibi birçok işlemde KEP kullanabilirler. Özel, ticari ve hukuki tüm yazışmalar ile belge gönderimleri vakit harcamadan, güvenli, düşük maliyetle KEP ile yapılabilir. Bundan böyle, e-dönüşüme uyumlu stratejilerin ve modellerin geliştirilmesi, geliştirilen bu uygulamalara da hem kurumların hem de bireylerin uyması ve içselleştirmesi gerekiyor” dedi.

TNB KEP ve hizmetleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye www.tnbkep.com.tr resmi internet adresinden ve 444 6 537 numaralı çağrı merkezinden ulaşılabiliyor.

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın