IAB Türkiye Tarafından Düzenlenen Algida Unichallenge Kampı Tamamlandı

0

IAB TÜRKİYE TARAFINDAN DÜZENLENEN ALGİDA UNICHALLENGE+ DİJİTAL ÖĞRENCİ İŞLERİ EĞİTİM KAMPI TAMAMLANDI. GENÇLER DİJİTALİ EĞLENEREK ÖĞRENDİ

Hızla büyüyen dijital sektörüne nitelikli eleman girişinin desteklenmesi, gençlerin dijital dünyaya kazandırılması ve bu alandaki önemli kariyer imkanlarının anlatılması amacıyla IAB Türkiye tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen Algida UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Kampı tamamlandı. Kamp, başvuranlar arasından seçilen 50 üniversite öğrencisinin katılımı ile 20 Haziran-1 Temmuz tarihleri arasında Boğaziçi Üniversitesi’nde düzenlendi.

Geçtiğimiz yıl 136 öğrencinin başvurduğu eğitim programına başvuru sayısı bu yıl %53 artarak 208’e yükseldi. Başvuran üniversite sayısı ise 49 oldu. Algida UniChallenge+ Dijital Öğrenci İşleri Eğitim Kampı’na 17’si İstanbul, 9’u İzmir, 6’sı Eskişehir, 5’i Konya, 4’ü Ankara, 2’si Sakarya ve Adana, Antalya, Burdur, Erzurum, Kastamonu, Kayseri, Kocaeli’nden de 1’er öğrenci olmak üzere 50 öğrenci katılma şansı elde etti.

IAB Türkiye tarafından “eğlenerek öğrenme” yaklaşımı ile tasarlanan eğitim programının katılımcıları, 2 hafta boyunca dijitali sektör profesyonellerinden dinledi; örnek çalışma ortamı olarak Project House Dijital Reklam Ajansı’nı gezdi; Escapist/Odadan Kaçış Oyunu ve Karanlıkta Diyalog Sergisi gezisi gibi aktivitelere katıldı ve Algida’nın verdiği brief üzerinden proje üretti.

IAB Türkiye Eğitim Yürütme Kurulu Başkanı ve Maxus CEO’su Neslihan Olcay programı şu sözlerle değerlendirdi: “IAB Türkiye olarak gençlerin zaten içinde yaşadıkları “dijital” dünyayı kariyer alanı olarak görmelerini sağlayacak eğitim faaliyetlerini oldukça önemsiyoruz. Aynı şekilde, sektörümüzün insan kaynağı ihtiyacını gidermeye destek olmak da başlıca hedeflerimiz arasında. İlkini geçen yıl düzenlediğimiz eğitimi tamamlayan 50 öğrenciden 34’ünün dijital sektörde staj ve iş imkanı bulması bize doğru yolda olduğumuzu gösterdi. Aynı heyecanla bu yıl ikincisini düzenlediğimiz eğitimi de başarıyla tamamladık. Bu seneki mezunlarımızın da şimdiden sektöre girme azmi içinde olması bizlere mutluluk verdi. Önümüzdeki dönemde de dijital sektörün gelişmesine “çekirdekten” katkı sağlamaya devam edeceğiz.”

50 kişilik öğrenci ekibine, final sunumları ve jüri değerlendirmesinin ardından sertifikaları ve ilk 3’e giren 4 ekibe ödülleri verildi. Kazanan öğrenciler IAB Türkiye üyesi firmalarda 1 aylık staj hakkı elde ederken, birinci ekibin üyeleri ayrıca Pegasus’tan birer adet yurtiçi gidiş dönüş uçak biletinin de sahibi oldu. Program boyunca öğrencilerin öğle yemeği ihtiyaçları Maxus tarafından karşılandı.

Etkinliğin ana sponsoru Algida’nın Marka Ürün Müdürü Özge Onur program hakkında şunları söyledi: ‘Algida olarak hedef kitlemiz olan gençlere ulaşmak için dijital mecraları etkin bir şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz. Unilever çatısı altında iki senedir UniChallenge’a sponsor oluyoruz. Gençlerle, “dijital”i buluşturan bir etkinlikte temas kurabilmek bizim için oldukça önemli. Eğitim kapsamında verdiğimiz brief üzerine geliştirdikleri projelerle, dijital pazarlama iletişimini hedef kitlesi oldukları bir marka aracılığıyla deneyimleme fırsatı elde ediyorlar. IAB Türkiye’nin de desteğiyle bu yıl da verimli bir organizasyon gerçekleştirdiğimizi düşünüyoruz. Katılan tüm arkadaşlara sunumları için teşekkür ederiz.”

IAB_Unichallange

“Eğlenerek de öğrenmek olabiliyormuş”

Program katılımcılarından Sefa Aksekili, “Dijital gibi çok geniş kavramı 2 hafta gibi kısa sürede eğlenerek öğretti ve eğlenerek öğrenmenin de olabileceğini gösterdi. Eğitimlerden hariç farklı farklı üniversitelerden gelenlerle güzel arkadaşlık ortamında bilgilerimizi paylaşıp öğrendik.” derken, bir diğer katılımcı Gökçe Ünal ise,“UniChallenge dijital reklamcılık adına hem çok keyifli ve hem de 10 günlük gibi kısa bir süreçte, eğitmenlerden aldığın sunumlar ile ciddi şekilde bilgi birikimi elde edeceğin bir kamp ve bu kampta yer aldığım için çok şanslıyım.” yorumunda bulundu.

İlk 4’e giren ekipler:

Birinci: Grup 7

  • Arif Badem – ODTÜ
  • Ayşe Nur Nacak – Yaşar Üniversitesi
  • İrem Atçakarlar – Yıldız Teknik Üniversitesi
  • Muhammet Akkoyun – Anadolu Üniversitesi
  • Yakup Safa Önder – Ege Üniversitesi

İkinci: Grup 2

  • Elif Yalçın – Boğaziçi Üniversitesi
  • Emir Burak Emen – Anadolu Üniversitesi
  • Kader Demir – Beykent Üniversitesi
  • Oğuz Vural – Beykent Üniversitesi
  • Zeliha Şit – Ege Üniversitesi

Üçüncüler: Grup 4

  • Çağatay Gültekin – Yeditepe Üniversitesi
  • Emre Orhan – Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
  • Gizem Özdemir – Selçuk Üniversitesi
  • Kübra Öztarsu – Çukurova Üniversitesi
  • Neşe Çaykenarı – ODTÜ

Üçüncüler: Grup 5

  • Burak Saltan – Sakarya Üniversitesi
  • Fatma Arslan – Atatürk Üniversitesi
  • Gökçe Ünal – Selçuk Üniversitesi
  • Himmet Kaplan – Boğaziçi Üniversitesi
  • Sefa Aksekili – Erciyes Üniversitesi

IAB Türkiye Hakkında

43 ülkede faaliyet gösteren IAB (Interactive Advertising Bureau), tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi, reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için çalışıyor. Bu amaç doğrultusunda reklamverenlere, ajanslara ve medya ajanslarına interaktif iletişimin katma değerini anlatıyor. Kamu nezdinde yürüttüğü çeşitli faaliyetlerle endüstrinin doğru ve nitelikli biçimde büyümesine katkı sağlıyor. Merkezi Amerika da bulunan IAB’nin, Avrupa’daki ülke bazlı örgütlenmesi IAB Europe tarafından koordine ediliyor. IAB Türkiye, dijital endüstride reklam ve pazarlama alanlarında düzenleme yapmak üzere 23 sektör temsilcisi tarafından, 2007’de bir platform olarak kuruldu ve 2011 Temmuz ayında dernekleşme sürecini tamamladı. IAB Türkiye’nin şu an 194 üyesi bulunuyor.

Paylaş

Yazar Hakkında

Uzun süredir internette sörf yapar. Tecrübelerinin sonucunda Basın Bültenlerini kurdu. 2. Üniversitesini Yönetim Bilişim Sistemlerini okuyarak tamamlamıştır. Yaratıcı fikirleri ile girişimci olarak büyük projelere imza atmaya hazırlanıyor.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın