MÜŞTERİ HER ZAMAN HAKLI DEĞİLDİR!

0

Hakem heyetlerinde kazanan müşteri, Tüketici Mahkemesinde kaybediyor.

Tüketici sorunları hakem heyetlerinin ‘Müşteri her zaman haklıdır’ yaklaşımı tüketiciyi mağdur edebiliyor. Tüketiciyi korumak adına derinlemesine inceleme yapılmadan verilen kararlar, itiraz halinde daha çok maliyet yüklüyor.

Tüketici elektroniği satış sonrası hizmetler sektöründe 12 yıldır hizmet veren Cepkask A.Ş Genel Müdürü Tayfun Gülgeç, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin ‘Müşteri her zaman haklıdır’ yaklaşımının tüketiciyi zaman zaman mağdur edebileceğine dikkat çekti.

Genel Müdür Tayfun Gülgeç, satıcılar karşısında daha zayıf durumda olan tüketicilerin bilinçlendirilmesi gerektiğinin altını çizerek, her zaman tüketicinin haklı olamayacağına, haksız şikayetlerin de olabileceğine değindi.

Cepkask olarak faaliyetlerinin temelini müşteri memnuniyeti ve güveni üzerine inşa ettiklerini belirten Gülgeç, Globalleşen dünyada hizmet sektöründe faaliyet gösteren her şirket gibi şirketimiz de müşteri şikâyetlerine ve memnuniyetsizliğine maruz kalmaktadır. Söz konusu şikâyetlerin önemli bir kısmı da Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kurullarına göre yöneltilmektedir.” dedi.

Gülgeç Hakem Heyetlerini Anlattı

Tüketici Sorunları Hakem Heyetinin devlet yargılaması sırasında iş yoğunluğu nedeniyle alternatif bir uyuşmazlık çözüm merci olarak meydana geldiğini anlatan Gülgeç; “Böylece tüketici ile satıcı veya sağlayıcı arasında çıkan uyuşmazlığın daha hızlı ve kolay şekilde, en az masrafla çözümlenmesi hem de tüketici mahkemelerinin iş yükünün hafifletilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin kuruluş amacını yerine getirdiği yadsınamaz bir gerçektir.” şeklinde konuştu.

Adalet Terazisi Tüketici Yönünde Ağır Basıyor

Gülgeç, mahkemelerin iş yoğunluğunu azaltmak adına kurulan hakem heyetlerinin yoğunlukla daha çok boğuşur hale geldiğini dile getirdi. Bu yoğunluğun da dosya münderecatının iyi bir şekilde değerlendirilememesine ve tarafların sıfatlarından harici tutularak haklı haksızın bulunamamasına sebep olduğuna dikkat çeken Gülgeç, Adalet terazisinin tüketici yönünde ağır bastığı hakem heyetlerinde ‘müşteri her zaman haklıdır’ ticari sözünün fiili uygulaması şeklinde ‘tüketici her zaman haklıdır’ yönünde kararlar oluşturulmasına sebebiyet vermektedir.” dedi.

Sağlıklı Verilemeyen Kararlar İçin İtiraz Yolu Açık

Yoğunluk nedeniyle Hakem Heyetlerinde sağlıklı verilemeyen kararlar Tüketici Mahkemelerine yapılan itiraz başvuruları ile bozulabildiğini hatırlatan Gülgeç, hukuki süreci şöyle anlattı: “Bu durumda tüketici lehine oluşturulmuş ve tüketiciyi korur bir karar verilmiş olmayıp mahkemede yapılan yargılama masrafları ve ödenen meblağın geri ödenmesi tüketiciyi yine mağdur etmektedir. Kısaca Hakem Heyetinde doğru değerlendirilmeyen bir başvuruda tüketicinin hakkı korunmuş olmamakla beraber tüketicinin ekstra ödeme yapmak durumunda kaldığı bir gerçektir.

Haksız Şikâyetlere Dikkat Çekti

Gülgeç, serbest piyasa ekonomisi, ekonomik ve sosyal alanlardaki gelişmelerle güçlü satıcılar karşısında daha zayıf durumda olan tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve korunması gereğine dikkat çekti. Her zaman tüketicinin haklı olamayacağının altını çizen Gülgeç, haksız şikâyetlerin de olabileceğine belirterek “Tüketici sorunları değerlendirilirken hayatın olağan akışına aykırı ve basma kalıp olmayan sonuçlar ortaya çıkarılmalıdır.” dedi.

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın