Shell Eco-marathon, ikinci kez Türkiye’de

0

Shell Türkiye , Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Uludağ Otomobil İhracatçıları Birliği (OİB) işbirliğiyle, dünyanın en önemli mühendislik yarışmalarından biri olan Shell Eco-marathon’un Türkiye’deki ikincisi 7-8-9 Ekim tarihleri arasında İstanbul’da TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştirilecek. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü açılış konuşmasında; geçen yıl AR-GE konusunda yapılan 18 milyar lira yatırımla tarihimizde ilk kez milli gelirin yüzde birinin üzerine çıkıldığını belirtti.

Shell’in 31 yıldır, tüm dünyadan gençleri enerji tasarruflu yenilikçi araçlar tasarlayıp üretmeye için teşvik etmek amacıyla küresel ölçekte düzenlediği “Shell Eco-marathon”, bu yıl ikinci kez, 7-8-9 Ekim tarihleri arasında İstanbul’da TİM Dış Ticaret Kompleksi’nde gerçekleştiriliyor. Yarışmaya, Türkiye’nin farklı lise ve üniversitelerinden 13 takım ve yaklaşık 200 öğrenci katılıyor.

Yarışma öncesi düzenlenen basın toplantısında bir konuşma yapan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Dr. Faruk Özlü “Türkiye gibi yoğun genç nüfusa sahip bir ülkede bu yarışmanın çok önemli olduğuna inanıyorum. Teknoloji kullanma konusunda çok başarılı olan gençlerin teknoloji üretme konusunda da başarılı olacağına inanıyorum. Ülke olarak, inovasyon konusunda söz sahibi olmak istiyoruz. Bilim ve teknoloji alanında büyük yatırımlar yaptık. Ar-GE konusunda geçen yıl 18 milyar lira yatırım yaptık ve tarihimizde ilk kez bu oran milli gelirin yüzde birinin üzerine çıktı” dedi.

Basın toplantısında konuşan Shell Türkiye Ülke Başkanı Ahmet Erdem ise;“Gençlerimizin teknoloji ve inovasyon alanındaki gelişimine katkı sağlamak üzere bu yıl ikinci kez Shell Eco-marathon’u Türkiye’de düzenlemenin mutluluğunu yaşıyoruz. Dünyanın en önemli öğrenci-inovasyon yarışmalarından birini, TİM ve OİB’in desteğiyle, Türkiye’ye taşıyarak gençlerimizin geleceği için çok önemli bir sosyal yatırıma imza attık. Desteklerinden dolayı TİM’e ve OİB’e teşekkür ediyorum. 11 yıldır Türkiye’den gençlerimiz, Avrupa’da düzenlenen Shell Eco-marathon’a katılıyor ve ülkemizi temsil ediyor. Bu yıl Londra’da düzenlenen yarışmaya 16 takımımız katıldı ve önemli başarılara imza attı, hepimizi gururlandırdılar. Global yarışmayı Türkiye’de gerçekleştirmenin gençlerimizin Avrupa’daki başarılarına önemli bir katkı sağlayacağına inanıyoruz. Sadece elde ettikleri dereceler ile değil, Shell Eco-marathon’un gençlerimize yetenek gelişimi anlamında sağladığı katkılar ile de gurur duyuyoruz. Aracın dizaynı ve imalatı için geliştirdikleri teknik becerilerden, finans kaynağı bulup bütçe yönetmeye, iletişim becerilerinden ekip çalışmasına ve proje yönetimine kadar birçok farklı alanda tecrübe ediniyorlar. Büyük bir azim ve gelişim örneği gösteren gençlerimize destek veren tüm akademisyenlere ve kurumlara teşekkür ediyorum ve tüm genç arkadaşlarımızı tebrik ediyorum.” diye konuştu.

Araçların imalatından ve tasarımından tamamen öğrencilerin sorumlu olduğunu ifade eden Erdem: “Shell Eco-marathon, aracın tasarımındaki ve imalatındaki teknik becerilerden, finans kaynağı bulup bütçe yönetmeye, iletişim becerileri ve ekip çalışmasından proje yönetimine ve tüm emniyeti kurallarına kadar birçok alanda gençlerimiz için çok önemli bir tecrübe. Bu yıl 16 takımımızla Shell Eco-marathon Avrupa’ya en fazla takımla katılan ülkelerden biriydik. Shell Eco-marathon’a gençlerimizin büyük ilgi gösterdiğini görüyorum” dedi.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ise konuyla ilgili olarak “Türkiye olarak nüfusumuzun yüzde 16’sından fazlasını 15-24 yaş arası genç bireyler oluşturuyor. Yani neredeyse 13 milyon genç nüfusumuz var. Bu çok büyük bir oran. Ülke bazlı baktığımızda; 20 AB üyesi ülkenin her birinin nüfuslarından daha fazla bir rakam karşımızda. Bu demek oluyor ki, teknolojik üretkenliği yüksek ve dinamik bir nüfus, ülke ekonomimizin güçlenmesinde kritik öneme sahip. Gençlerimize buradan seslenmek istiyorum: Durmayın! Ar-Ge, İnovasyon, Tasarım ve Markalaşma çerçevesinde teknolojik üretkenliği artırın” dedi.

Uludağ Otomobil İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Güven Özyurt ise bu yıl 23 milyar Dolar ihracat geliri beklediklerini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: ” Bir çok ihracatçımız, yeni araç projesi yapıyor, ağırlıklı Avrupa olmak üzere dünyanın dört bir yanında müşterilerine ulaşıyor. Türk otomotivinin ulaştığı kalite seviyesi, üretimdeki teknik seviye, gerçekten önemli bir yere geldi. İhracata daha yüksek katma değer katmanın yolu da Arge ve İnovasyondan geçiyor. Biz bu yıl ikincisi düzenlenen Shell Eco-marathon Türkiye’ye çok önem veriyoruz, çünkü tıpkı sizlerin farklı yakıtlarla daha uzun mesafeye gitme arayışınız gibi biz de ihracatta daha uzun mesafelere ulaşmak için sizlere ihtiyaç duyuyoruz. Bizim de yakıtımız sizlersiniz. Üstelik bizim daha çok enerjiye, bu alanda çalışacak daha çok gence ve mühendise ihtiyacımız var.”

Türkiye’de inovasyon alanındaki çalışmaların gelişmesi ve yaygınlaşması için önemli projelere imza atan Türkiye İhracatçılar Meclisi ile enerji sektörünün inovasyona en fazla yatırım yapan şirketlerinden biri olan Shell, küresel bir öğrenci-inovasyon yarışmasını Türkiye’ye taşıyarak gençlerimiz için çok önemli bir katkı sunuyor. Yarışmanın ülkemizde düzenlenmesi, Türk gençlerinin mühendislik, inovasyon, enerji ve otomotiv teknolojileri konusunda gelişimini ve küresel düzeyde düzenlenen Shell Eco-marathon yarışmasında daha başarılı sonuçlara imza atmasını sağlıyor.

Shell Eco-marathon Türkiye yarışmasında başarı elde eden takımlar, Haziran 2017’de Londra’da düzenlenecek Shell Eco-marathon Avrupa’ya katılım hakkı elde ederek Avrupa’nın 26 ülkesinden gelen akranlarıyla yarışma imkanına sahip olacaklar. Yarışlar 8 ve 9 Ekim tarihlerinde devam edecek. Yarışmayı kazananlar ödüllerini, 8-9-10 Aralık tarihlerinde Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenecek olan İnovasyon Haftası’nda alacaklar.

Shell Eco-marathon Türkiye ödüle doymuyor

Shell Eco-marathon Türkiye projesi, geçtiğimiz aylarda iş dünyasının uluslararası platformda en prestijli ödüllerinden biri olan ve yaklaşık 60 ülkeden 3000’den fazla adayın yarıştığı Stevie Uluslararası İş Ödülleri’nde “Yılın İletişim/PR Kampanyası – Etkinlikler ve Törenler” kategorisinde Altın Ödül’e layık görüldü. Shell Eco-marathon Türkiye projesi Stevie Ödülleri’nden önce de Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği (IPRA) tarafından 26 yıldır geleneksel olarak düzenlenen ve “halkla ilişkiler sektörünün Oscarları” olarak bilinen Altın Küre Ödülleri’nde pek çok uluslararası markayı geride bırakarak Etkinlik Yönetimi kategorisinde “Altın Küre” ödülünü almıştı.

Shell Eco-marathon Türkiye 2016 takımları:

Takım Adı Okul Adı İl Araç Kategorisi Enerji Kaynağı
Facilis Electric Vehicle Group İstanbul Teknik Üniversitesi İstanbul Prototip Benzin
Turbo Terakki Terakki Vakfı Okullari İstanbul Prototip Benzin
Hidroana Anadolu Üniversitesi Eskişehir Prototip Elektrikli Batarya
AE2 Project Yıldız Teknik Üniversitesi İstanbul Prototip Elektrikli Batarya
Hidroket JR Kalaba Lisesi Ankara Prototip Elektrikli Batarya
Temiz ve Yen. Enerji Kay. Kulübü Erciyes Üniversitesi Kayseri Prototip Elektrikli Batarya
HidroKale Kırıkkale Üniversitesi Kırıkkale Prototip Elektrikli Batarya
Boğaziçi University Racing Team Boğaziçi Üniversitesi İstanbul Prototip Elektrikli Batarya
METU-CET Orta Doğu Teknik Üniversitesi Ankara Prototip Elektrikli Batarya
HİDROİST İstanbul Üniversitesi İstanbul Şehir Konsepti Hidrojen
Hidroket Ankara Üniversitesi Ankara Şehir Konsepti Elektrikli Batarya
Team TERAKKİ Terakki Vakfi Okullari İstanbul Şehir Konsepti Elektrikli Batarya
YUEMT-Fluxus Yeditepe University İstanbul Şehir Konsepti Elektrikli Batarya
Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın