Sürekli Eğitim;Müşterinin Aldığı Hizmeti Doğru Anlamasını Ve Bilinçlenmesini Sağlıyor

0

Sürekli Eğitim;Müşterinin Aldığı Hizmeti Doğru Anlamasını Ve Bilinçlenmesini Sağlıyor

Şirketlerin pazarlama ekibi kadar, eğitim ekipleri de müşteri memnuniyetinin artması noktasında çok önemli. Çünkü ürünü aldıktan sonra yaşanan, yanlış anlama ve yanlış kullanım, müşterinin mağdur olmasına sebep olabiliyor. İyi eğitimli personel, müşterinin eksiksiz bilgi edinmesini ve hizmeti doğru anlamasını sağlıyor.

Tüketici elektroniği pazarında 12 yıldır hizmet veren, garanti kapsamı dışında kalan kullanıcı hatalarına karşı içinde ücretsiz sigorta teminatının da bulunduğu güvence hizmet paketi sunan Cepkask A.Ş. Genel Müdürü Tayfun Gülgeç, müşteri memnuniyeti için şirketlerdeki eğitim kadrolarının önemine dikkat çekti.

Tayfun Gülgeç; ‘Şirketler çoğu zaman piyasaya sürdükleri ürünlerin satışı ve kullanımı hakkında gerek satış noktasını, gerekse tüketiciyi bilgilendirmekten imtina etmekteler. Her zaman ambalajın üzerine veya içine yazılmış olan uyarılar tüketici tarafından kayda değer bulunmaz ve okunmaz. Bu durumda yanlış anlama veya kullanımda müşterinin mağdur olmasına sebebiyet verir. Müşterinin de satın aldığı mal veya hizmetin, hizmet şartlarını iyice bilmesi, hatta istediği faydayı elde edemeyeceğine karar vermesi halinde de, ödediği meblağı geri alması gerekmektedir. Ancak satın aldığı mal veya hizmet hakkında eksik bilgi sebebiyle kendini mağdur olmuş hisseden müşterinin de kusuru göz ardı edilmemelidir. Biz Cepkask olarak; hem bayimizi hem de müşterimizi mağdur etmemek için, eğitme çok büyük önem veriyoruz. Satış-pazarlama ve operasyon ekiplerimiz kadar eğitim ekibimize de özen gösteriyoruz. Tam yetişmiş ve kalabalık bir eğitim kadromuz mevcut’ dedi.

Sertifikalar Basit ve Şeffaf Olmasına Rağmen Okunmuyor !

Müşteri bir ürünü veya bir hizmeti alırken yeterince araştırma yapmıyor ve bilgi sahibi olmuyor diyen Tayfun Gülgeç,konu ile ilgili şöyle konuştu: ‘Genel olarak kullanım kılavuzlarının, garanti belgelerinin, sözleşmelerin haddinden fazla sayfa olması, dilinin ağır olması, anlaşılır olmaması büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Şirket olarak hazırladığımız sertifikaları son derece anlaşılır ve basit bir dil kullanarak hazırladık. Hem ambalaj, hem de hizmet şartlarının bulunduğu sertifikamız benzersiz biçimde şeffaftır. Her hizmet şartı son derece açık bir biçimde, yasal puntolar ile yazılmıştır. Bu bilgilendirmeleri, aynı zamanda web sitelerimizin ön sayfalarında da yayınlamaktayız. Buna rağmen ülkemizde okuma alışkanlığının yerleşmemiş olması sebebiyle müşterilerimiz hizmet şatlarımızı okumayıp daha sonra prosedür dışı hizmet talepleri sebebiyle mağdur oldukları izlenimine kapılmaktalar. Bu mağduriyetlerin yaşanmaması için, mağazalarda sıkça değişen müşteri temsilcilerine sürekli eğitimlerimizi aralıksız sürdürüyoruz’.

Müşteri Temsilcisinin Eğitimi Çok Önemli

Gülgeç sözlerine şöyle devam etti; ‘Cepkask 12 yıldır hizmet paketlerinin içinde hediye olarak bulunan sigorta teminatı aracılığıyla, ülkemizin sigorta ve sigortalılık bilincine son derece olumlu katkı da bulunmuş bir şirket olarak, her yeni gelen müşteri temsilcisinin bilgilendirilmesini sağlamak için bazen aynı bayiye ayda iki defa gidiyoruz. Bayi çalışanları için zaman zaman bu eğitimler sıkıcı gibi gözükse de iş müşteri memnuniyetine gelince fikirler değişmekte, müşteri memnuniyeti için müşteri temsilcilerinin eğitimi son derece önemli. Biz de bu anlamda taviz vermeden düzenli eğitimlerimizi her daim gerçekleştiriyoruz’.

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın