URYAD, Ocak 2016 Haftalık ve Günlük Radyo Dinleme Oranlarını Açıkladı

0
1 / 1 gösteriliyor

Uryad Açıkladı : Dinleyicilere Göre Radyo, Tarafsız Ve Dürüst Bilgi Kaynağı

URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay en az 5 bin hane ve 7500 birey ile yapılan“Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması”nın günlük ve haftalık bazda Ocak 2016 sonuçları açıklandı.

  • Haftalık radyo dinleme erişim oranları araştırma sonuçlarına göre toplamda yüzde 65,8 oldu.
  • Sosyo-Ekonomik Statü Grupları arasında radyoyu en çok dinleyen grup, AB Grubu.
  • Tüm SES gruplarında radyo dinleme haftalık erişim oranları yüzde 60’ın üzerindedir.
  • En çok radyo dinleyen yaş grubu haftalık yüzde 73,1 oranında erişim ile 35-44 yaş arası oldu.
  • Kadınların haftalık radyo erişim oranı yüzde 60 iken bu oran erkeklerde yüzde 71 oldu.

Haftalık Erişim Oranları:

Ayrıca URYAD A.Ş. ve Nielsen’in Radyo Dinleyici İçerik Araştırması Ocak 2016 sonuçlarına göre:

  • Dinleyicilerin yüzde 72’si radyo programının gündemden haberdar etmesi gerektiğini düşünüyor.
  • Yüzde 86’sı radyonun çevrede olan bitenden haber vermesini bekliyor.
  • Yüzde 69’u radyoda öğrendiği bilgileri çevresi ile paylaşıyor.
  • Yüzde 60’ı radyoyu tarafsız ve dürüst haber kaynağı olarak görüyor.

URYAD A.Ş. Genel Müdürü ve URYAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olcay Akay: “Araştırma sonuçlarına bakınca radyonun çok yüksek erişim oranlarına sahip, dinleyiciye erişim sıkıntısı olmayan bir mecra olduğunu görüyoruz. Ayrıca 6 ayda bir yaptığımız Radyo Dinleyici İçerik Araştırmamızın Ocak2016 sonuçları ortaya koyuyor ki radyo, Türkiye için sadece bir müzik kutusu değil. Dinleyicilerimizin radyodan en büyük beklentilerinden birinin gündemden, çevrede olanlardan haberdar olmak olduğunu görüyoruz. Radyo dinleyicisinin büyük bir kısmı radyoyu tarafsız ve dürüst haber kaynağı olarak görüyor, radyoda öğrendiği bilgileri çevresi ile paylaşıyor. Bu sonuçlar, pazarlamada Word of Mouth –WoM (ağızdan ağza) yayılma yöntemi dediğimiz en önemli stratejilerden birinin radyonun doğası gereği kendiliğinden gelişen bir başarılı bir sonucu olduğunu ortaya koyuyor.” dedi.

Uryad Yon. Kur. Bşk. Yrd. Olcay_Akay

* Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması, URYAD A.Ş. ve Nielsen tarafından her ay düzenli olarak yayınlanmaktadır. Araştırmanın sonuç sıralaması, URYAD A.Ş.’ye üye olan kanallar arasında yapılmaktadır.

URYAD:

Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD), Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) kayıtlarına göre ulusal radyo olarak kabul edilen (R1) radyolar arasındaki dayanışmayı sağlamak amacıyla, Nisan 2013’te kuruldu. Derneğin misyonu, frekans tahsisi sorunlarına çözüm bulmak, radyoculuğu geliştirmek, mecra olarak radyonun reklam ve tanıtımı için çalışmak, radyo mecrasının reklam yatırımlarından aldığı payı büyütmek için gerekli pazarlama faaliyetlerini yürütmek ve saygınlığını artırmaktır. Ayrıca ulusal radyoların resmi kurum ve kuruluşlar ve diğer meslek birlikleriyle olan problemlerine çözüm bulmak amacıyla çalışmalar yapmaktır. URYAD, bu amaçlar doğrultusunda başta RTÜK ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) olmak üzere diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla uyumlu ve koordineli şekilde çalışmaktadır.

www.uryad.org.tr

URYAD A.Ş.

URYAD A.Ş,Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği’nin %100 iştirakiyle kurulmuştur. Kurulma amacı; radyolar arasındaki dayanışma ve yardımlaşmayı sağlayarak menfaat dengesini korumak, radyo sektörünü nicel anlamda büyütmek, sektörün yapısal sorunlarına eğilmek, reklam yatırımlarında radyo mecrasının payının büyümesine katkıda bulunabilecek pazarlama faaliyetlerini yürütmek ve Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nı sektörün kullanımına sunmak üzere “tutarlı, tarafsız, şeffaf, güncel, güvenilir ve hesap verebilir” esaslarına uygun gerçekleştirmektir.

URYAD A.Ş. Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması’nı bu alanda 1968’den beriuluslararası deneyime sahip Nielsen’e yaptırıyor. URYAD Radyo Dinleyici Ölçümü Araştırması, 5.000 hanelik panel üzerinde mevzuat ve yönetmeliklere uyumlu olarak, kalite güvenlik standartlarını takip ederek yürütüyor. Araştırma yöntemi olarak, 7.500 bireyle bilgisayar destekli telefonla arama (CATI) sistemi kullanılıyor.

www.uryad.com.tr

Paylaş

Yazar Hakkında

Uzun süredir internette sörf yapar. Tecrübelerinin sonucunda Basın Bültenlerini kurdu. 2. Üniversitesini Yönetim Bilişim Sistemlerini okuyarak tamamlamıştır. Yaratıcı fikirleri ile girişimci olarak büyük projelere imza atmaya hazırlanıyor.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın