Daha Az Seçenek ile Daha Fazla Dönüşüme

0

Popüler A/B testi ve kişiselleştirme platformu Optimizely’nin UX alanında Türkiye’deki ilk iş ortağı olan SHERPA, Türkiye’nin ilk akıllı ve profesyonel emlak ağı Zingat.com için başvuru alma adımlarındaki dönüşüm oranını artıran optimizasyon projesinin sonuçlarını açıkladı. Kullanıcılarına daha iyi mobil ve masaüstü deneyimler sunmak isteyen Zingat.com, UX yetenekleri ile kişiselleştirilen yeni platformunda pazardaki rakiplerinden ayrışmayı ve dönüşüm oranlarını yükseltmeyi amaçlıyor.

Öncelikli olarak müşteri ve danışma etkileşimini artırmayı hedefleyen ve kullanıcı ile 3 iletişim alternatifinin (kısa mesaj, arama ve e-posta) gerekliliğini sorgulayan SHERPA uzmanları, geliştirdikleri hipotez ve testler ile Zingat ekibine en doğru bilgiyi veren yolu gösterdiler. A/B testleri sonucunda elde edilen verilere dayanarak mobil listeleme sayfasındaki yönlendirmelerin sayısını düşürmenin, Zingat.com için kullanıcı etkileşimlerini artırmanın en pratik çözümü olduğunu ortaya çıkarttılar.

Asıl büyük etki burada

Müşteri deneyimini geliştirme ve dönüşüm optimizasyonu için Optimizely’nin güçlü A/B Testi özelliklerinden yararlanarak Türkiye’nin en akıllı emlak platformunu SHERPA ile tasarlayan Zingat.com, yeni versiyonda dönüşüm oranını tam %508 oranında artırarak mevcut versiyondaki toplam etkileşimlerin %44,8 oranında önüne geçmiş oldu.

Tıklamalar yükselişte

SHERPA Başkanı Yakup Bayrak, bu yılın ilk çeyreğinde gerçekleşen SHERPA ve Optimizely iş ortaklığının ilk uygulaması olan Zingat’ın başarılı dönüşümü ile ilgili şunları söyledi; “Optimizely’nin güçlü A/B testleri ve uzman UX analistlerimiz ile Zingat.com’da %122,8’lik bir oranda dönüşüm artışı sağladık. Öncelikli olarak proje için özel geliştirdiğimiz hipotezin test edilmesi ve ulaştığımız bulguların Zingat ekibi tarafından uygulamaya geçirilmesi ile orijinal versiyondaki dönüşüm oranları da çarpıcı biçimde sonuçlarımızı doğruladı. Zingat.com ekibi ile SHERPA’nın UX analitik yetenekleri ile verimliliği ön planda tutarken kullanıcı deneyimini merkeze alan yeni projeler geliştirmeye devam etmeyi planlıyoruz. Bizim ana hedefimiz, dönüşüm oranlarında dikkat çeken artışlar sağlayarak markaların rekabette öne çıkmalarını sağlamaktır.”

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın