Dijital ödemelerin öncüsü Mastercard, ikonik logosunu ve marka kimliğini yeniledi

0

Tüketicilere, finansal kuruluşlara ve işyerlerine bugün var olan en ileri ödeme güvenliği metodunu sunan ve omni-channel dijital ödeme hizmetini sağlayan ilk ağa sahip Mastercard, marka kimliğinin evrimini açıkladı. Tüm dünyada en çabuk tanınabilen markalardan biri olan Mastercard geleceği düşünen ve insan merkezli bir teknoloji şirketi olduğunun altını bir kez daha çizdi.

 

Değişen tüketici beklentileri karşısında sürekli kendini yenileyen Mastercard, dijital dönüşüme öncülük etmeye devam ediyor. Mastercard’ın Pazarlamadan Sorumlu Başkan Raja Rajamannar logoda yapılan bu değişikliğin markayı modernleştirmek ve internet kullanımı için daha uygun hale getirmek olduğunu belirtti. Diğer bir amacın ise, tüm temas noktalarında kullanımın esneklik sağlamak olduğunu söyledi.

Sahip olduğu değer ve marka kimliği nedeniyle mevcut logodan çok fazla uzaklaşmak istemeyen marka, küçük ama fark yaratan değişiklikler ile başarılı bir logo değişimine imza attı.

Rajamannar marka değişikliği ile ilgili şunları söyledi: “Mevcut Mastercard logosu evrensel bir marka ve bu logoyu taşıyan 2.2 milyar adet kart mevcut. Dünya genelinde milyonlarca işyeri bu logoyu taşıyor. İşte bu nedenle bu markanın sahip olduğu değeri geleceğe taşımamız

gerekiyor. Markamızın en çok bilinen öğelerini, yani, kesişen kırmızı ve sarı daireler ile Mastercard adını koruyarak yeni logomuzu oluşturduk.”

Rajamannar sözlerine, “Dünya hem teknoloji açısından olsun hem de tüketici, ödemeler veya pazarlama açısından olsun, hızla değişiyor Bugün, her şey bağlanabilen tüketicilerle ilgili ve günlük hayatlarında yaptıkları her şeyin temelinde dijital yatıyor. Mastercard’ın inovasyonlarında da itici güç olarak bu var. Dijitalleşme pazarlama stratejimize yön verirken ve tüketici ile olan bağımızı da güçlendiriyor. Bugüne kadarki yolculuğumuz tek kelimeyle muhteşemdi ve bugünden sonra da içinde bulunduğumuz dijital çağ ile ilgili çok heyecanlıyız. Mastercard olarak dijital ödeme konusunda ilerlemekle kalmıyor bu çağa yön veriyoruz. Bu sebeple, marka kimliğimiz için dönüşüm zamanı geldiğini anladık – basitlik, bağlanabilirlik, sürekli ve modernlik” şeklinde devam etti.

Eski logoda Mastercard büyük “M” ve “C” kullanılarak kesişen dairelerin içinde yazıyordu. Yeni logoda ise Mastercard küçük “m” ve “c” harfleri ile dairelerin dışında, altında kullanılıyor. “Bu şekilde kartın sadece bir ödeme şekli olduğunu vurguluyoruz,” diye belirten Rajamannar sözlerine şöyle devam etti: “Dijital ödemelerdeki artış ile kart artık en önemli öğe değil. Kart kelimesine vurgu yapmak yerine “c” harfini küçülterek dijital ödemelere dikkat çekmek istedik.”

Daireler Mastercard’ın yeni logosunda da tasarımın ana öğesi. Mastercard için küçük boyutlarda da rahat okunabilen, şık, sade ve modern görünüşlü FF Mark fontu kullanılıyor. Seçilen bu font da, logonun kesişen daireler ile uyum sağlaması açısından daha yuvarlak hatlı. Yeni logo billboard reklamlarından kredi kartlarına kadar tüm ürünlerde ve iletişim araçlarında kullanılacak.

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın