I-AM, Çelik Motor’un araç kiralama operasyonunu Garenta ile baştan yarattı

0

Tasarım ve marka deneyimi ajansı I-AM, Çelik Motor bünyesindeki
tüm kiralama operasyonlarını tek marka altında birleştiren Garenta’nın marka tasarımı sürecini üstlendi.

I-AM tarafından yoğun bir araştırma süreci sonunda daha önce kısa dönemli araç kiralama markası olarak tasarlanan Garenta, artık Çelik Motor Filo’nun çatı markası haline dönüştü.

Mimarlar, iç mimarlar, endüstriyel tasarımcılar, marka stratejistleri, iletişimciler ve grafik tasarımcılardan oluşan marka deneyimi ve tasarım ajansı I-AM; 2005’ten bu yana Türkiye’de operasyonel kiralama pazarına yön veren Çelik Motor Filo markasının ve kısa dönem araç kiralama operasyonununun yenilenme sürecini Garenta markasıyla üstlendi.

I-AM tarafından gerçekleştirilen yoğun bir araştırma süreci sonunda, müşteri istek ve beklentileri analiz edilerek tasarlanan Garenta, artık Çelik Motor’un hem filo hem de kısa dönem araç kiralama alanında hizmet veren markası oldu. Çelik Motor, yıllara dayanan rakipsiz deneyimini, yepyeni marka yaklaşımıyla günlük kiralamada “GarentaDAY”, uzun dönem kiralamada ise “GarentaPRO” markalarıyla hizmet vererek sürdürecek.

Filo müşterileri kurumsallık, kısa dönem müşteriler butik hizmet istiyor

I-AM‘in Kurucu Ortaklarından Emre Kuzlu, Garenta’nın marka tasarımı süreciyle ilgili şunları söyledi: Garenta markasını, Çelik Motor’un araç kiralama konusundaki uzun yıllara dayanan mirasını da devralarak kurguladık. Bu, deneyim sahibi olmak açısından kolay gibi gözükse de yeniliğe uyarlamak özelinde derinlemesine bir araştırma gerekiyor.Garenta markasının temelinde de iyi analiz edilen yoğun bir araştırma süreci bulunuyor. Hedef kitleyi ayrıştırmak, kiralama motivasyonundaki gerekçeleri doğru analiz etmek önemli. Örneğin filo kiralama şirketi seçimlerinde fiyat, servis, iletişim kolaylığı, esneklik, uzmanlık, bilinirlik, mu?şterinin yanında olmak, problemsiz hizmet ve du?ru?stlu?k öne çıkıyor. Kısa dönem araç kiralamada ise karar aşamasında rol oynayan faktörler fiyat, kaza-hasar destek, gu?venilirlik ve du?ru?stlu?k, aranılan araba özellikleri, kolay-hızlı satın alma, marka bilinirliği, esneklik ve çalışan yaklaşımı çevresinde şekilleniyor. Bu?yu?k mu?şteriler, bu?yu?k filolarının sorumluluğunu taşıyabilecek ve kendilerine sorunsuz hizmet sağlayabilecek bir marka; ku?çu?k mu?şteriler ise butik, dinamik ve esnek, farklılaşabilecek ihtiyaçlarına yanıt verebilecek ve her an ulaşılabilecek bir marka istiyor. Yani bu demek oluyor ki müşterilerinize profesyonel ve kurumsal duruşunuz ve anlayışınızdan ödün vermeden bir butik şirket sıcaklığında yaklaşmalısınız. I-AM olarak Garenta markasını tasarlarken bize yardımcı olan bu veriler sayesinde çatı marka ve alt markaların konumlandırması ve marka kimliğini tasarladık. Günlük kiralamada “GarentaDAY”, uzun dönem kiralamada ise “GarentaPRO” da müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılayabilen böyle bir süreci takiben ortaya çıktı.”

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın