Yeni kullanıcı rakamlarını açıklayan Facebook, Türkiye’den Nissan’ı örnek gösterdi

0

Facebook, artık globalde her ay 1,7 milyarın üzerinde ve her gün 1,1 milyarın üzerinde insanın Facebook’u kullandığını açıkladı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre Facebook’a mobil cihazlar üzerinden bağlananların sayısında günlük ortalama 1 milyarkişilik, yani yüzde 22 artış elde edildi. 2016’nın ikinci çeyreğinde kişi başına Facebook, Instagram ve Messenger’da harcanan zaman çift haneli yüzdelerde artış gösterdi. Bunlara ek olarak, aylık 60 milyonun üzerinde işletme de Facebook Sayfaları aktif bir şekilde kullanıyor. Facebook’un açıklamalarına göre Instagram‘ın aylık aktif kullanıcı sayısı 500 milyon, günlük aktif kullanıcı sayısı ise 300 milyon iken, Messenger‘ın aylık aktif kullanıcı sayısı 1 milyarın üzerinde. WhatsApp de ayda 1 milyardan fazla insan tarafından kullanılıyor.

Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi adresinde yer alıyor.

Facebook ile Türkiye’de en çok satış yapan otomobil üreticisi Nissan

Facebook, Türkiye’de Facebook reklam ürünlerini kullanarak elde edilen bir başarıya dikkat çekti. Nissan Türkiye, Türkiye’deki 3 SUV modelinin satışlarını artırmak için Facebook Potansiyel Müşteri Reklamlarını (Lead ads) kullandı. Amacı, farkındalığı artırarak ilgiyi satışa çevirmek olan kampanya, yeni otomobil almaya niyetli olan kişilere odaklandı.

Facebook’un ileri düzey hedefleme çözümleri ve Potansiyel Müşteri Reklamlarından yararlanan Nissan Türkiye, bu kanal üzerinden Türkiye’de en çok satış yapan otomobil üreticisi oldu. Nissan Türkiye’nin reklamına tıklayan insanlar formun ilgili kısımlarının isim, soyadı, doğum tarihi gibi daha önce kendi istekleriyle Facebook’ta paylaştıkları bilgiler ile doldurulduğunu gördü. Doldurması kolay ve zaman almayan bu formlar otomatik olarak Nissan’ın müşteri ilişkileri yönetim sistemine iletildi. Böylece Facebook Potansiyel Müşteri Reklamları ile hedef kitlesinin yüze 80’ine ulaşan Nissan’ın tüm online satışlarının yüzde 21’i bu kanaldan geldi.

Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Emre Özocak, “SUV ailesi kampanyamızın müthiş sonuçlarından sonra Facebook Potansiyel Müşteri Reklamları medya bileşimimizin vazgeçilmez bir parçası oldu. Basitliği, hedefleme seçenekleri ve marka ile hedef kitle arasındaki bağlantıyı kolaylaştırması ile bu kanal, pazardaki müşterilere ulaşmak için çok etkili ve direkt bir yol oldu. Potansiyel Müşteri Reklamları modeli, reklamların kısa vadede satışa dönüşmesi için diğer tüm modellerden daha etkili oldu” dedi.

Paylaş

Yazar Hakkında

İşletme Fakültesinde öğrenci, teknoloji ve internet en büyük tutkularının başında geliyor. Araştırmayı, okumayı ve yazmayı sever. 2016 yılından itibaren Basın Bültenleri websitesinde yazar olarak çalışmaya başladı.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın