Mobil Reklamların Verimini Artırmanın 3 Yolu

0

Kişiselleştirilmiş dijital pazarlama uzmanı RTB House, mobil reklamlardan nasıl daha fazla verim alınacağını açıklıyor

Performansa dayalı reklamcılık alanının uzmanı RTB House, banner boyutu, görseldeki ürün sayısı ya da demografik yapı gibi fark yaratabilecek alanlarda yüzden fazla reklam kampanyası ve 40’a yakın pazarda analizler yaparak, mobil cihazlarda kullanılacak en etkili banner reklamının nasıl olması gerektiğini ortaya koydu.

RTB House araştırması, masaüstü tıklanma oranlarının yüzde 0.73 civarındayken, akıllı telefonlarda tıklanma oranlarının yüzde 0.84 ile daha fazla tıklandığını gösteriyor. Mobil reklamların, yeni yollarla farklı satın alma davranışları edinen genç nüfus ile her geçen yıl ciddi şekilde büyüdüğünü ifade eden RTB House Bölge Müdürü Ömer Aras, şunları söyledi:

“Mobil cihazlar, günümüzde her an online olan müşterilerin satın alma kararlarında etkili olan en önemli seçeneklerden biri olarak karşımıza çıkıyor. 42 ülkede faaliyet gösteren IAB’ın yaptığı araştırma, özellikle Z ve Millenial kuşaklarının, sosyal medya ve tarama geçmişi hedeflenerek yerleştirilen reklamları fark etmedeki eğilimlerinin daha fazla olduğunu gösteriyor. Ayrıca bu kitlenin yarısından fazlası, akıllı telefonlarında kendileri ile ilgili olan reklamları gördüklerinde harekete geçiyor.”

Genç neslin dikkatini çekmek, onları ikna etmek ve onlara doğru mesajı iletmek için en etkili reklam stratejisini kullanmak gerektiğini dile getiren Aras, hem Türkiye’de hem de bölgede başarılı olmak isteyen pazarlama uzmanlarının dikkate alması gerekenleri açıklıyor.

#1 Daha fazla ürün, daha fazla satış

Mobil reklam kampanyaların verimi, her bir reklamda sunulan ürün sayısından etkileniyor. RTB House’un araştırmasına göre, 12 adet ürün yer alan banner’lar akıllı telefonlarda yüzde 1,4, tabletlerde ise yüzde 1,3 tıklama oranı sağlayarak en verimli dönüşüm oranını sunuyor.

Akıllı telefonlarda görüntülenen 12 adet ürün bulunan banner formatı, 6 ve 3 ürün bulunduran diğer fazla tıklanan banner’lara kıyasla yaklaşık yüzde 50 daha verimli. Tabletlerde de benzer şekilde 12 adet ürün bulunan banner’lar yaklaşık yüzde 40 daha verimli.

Masaüstü kampanyalarda olduğu gibi mobil cihazlarda da daha fazla ürüne yer vermek tıklanma oranını artırıyor.

#2 Banner’ın boyutu önemli

Mobil ortamda banner boyutu da önem taşıyor. RTB House, mobil ortamda servis edilen 300×250, 320×100 ve 320×50 boyutundaki üç farklı popüler banner’ı analiz ederek bu formatların en etkili olanının 300×250 formatındaki banner olduğunu saptadı. 300×250 formatı, akıllı telefonlardaki tıklanma oranı yüzde 1,03 ile diğer formatlara göre en iyi değere sahip olurken, tabletlerde bu oran yüzde 1,04 olarak gerçekleşti.

#3 Mobili dijital stratejinin parçası haline getirin

Mobil cihazlar günlük yaşamın bir parçası hâline gelirken, pazarlama profesyonelleri bu alandaki reklam planlamalarını optimize etmek ve yatırım geri dönüşü fırsatlarını çok iyi gördüler. Önemli olan hedef kitleye masaüstü ya da mobil üzerinden kişisel yeniden hedeflemenin de yardımıyla ulaşmayı başarmak. Bu doğrultuda mobil cihazların tek başına yeterli olmadığını unutmamak gerekiyor. Mobil cihazlar, tüm dijital pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak konumlandırılmalı.

Daha fazla bilgi ve kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme reklamları için  adresini kullanabilirsiniz.

Kaynaklar:

Bu araştırma RTB House’un kişiselleştirilmiş yeniden hedefleme araçlarından elde edilen verilerle hazırlanmıştır. Araştırma için 2016 yılının Nisan ayında gerçekleştirilen kampanyalar baz alınmıştır.

Paylaş

Yazar Hakkında

Uzun süredir internette sörf yapar. Tecrübelerinin sonucunda Basın Bültenlerini kurdu. 2. Üniversitesini Yönetim Bilişim Sistemlerini okuyarak tamamlamıştır. Yaratıcı fikirleri ile girişimci olarak büyük projelere imza atmaya hazırlanıyor.

İlişkili Yazılar

Yorum Yazın